doom86

Монета?

11 мнения в тази тема

Еми Римска 4 в сл.Хр. За малко повече, ако се постараеш на малко по ясни снимки......така нищо не виждам ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

за сажаление техниката ми е слаба :dunno: намерих нещо в нета:post-6513-1267101231_thumb.jpg дали е същата.. :hmmm:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

за сажаление техниката ми е слаба :dunno: намерих нещо в нета:post-6513-1267101231_thumb.jpg дали е същата.. :hmmm:

[/quote

Изобщо Не. Е с варианта проба-грешка, няма да успеем никога. Аз веднага мога да ти кажа какво е, но не съм сигурен за императора, просто не разчитам нищо , снимката е мега мъглива.

Римска империя 4 век, след средата на 4 век. Изображението се ползва от около Ювиан (въпреки че има и малко по-ранни) което 363 до около Аркадии и Хонории 408г и малко след това, както и при някой неща на по-ранните Констанс и Констанции втори 330-348. Материала е Бронз, а номинала Бронз 3/4 около 18 мм. Задното представлява: Императора прав с копие с христограма или монограма, влачи за косата пленник. Толкова мога, колкото и да го истисквам от пръстите си.......

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-5234-1267131776_thumb.jpg

верятно е това опитай да го разчетеш текста почва от рамото на императора "DN VALENTINIANVS PF AVG" / "GLORIA ROMANORVM" под чертата е работилницата в която е печатана v- се чете и като у

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много по-вероятно е да е Грациан, защота надписа на неговата е по кратък и виждам едни IA...

Така надписа би бил: " DN GRATIA/ NVS PF AVG" Отзад същото, а монетният двор най-вероятно е Тесалоника ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

съгласен, наистина е кратък щом не може да я снима качествено сега поне има някаква идея за разчитане :good:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-6513-1267178951_thumb.jpg изглежда е тази като се вгледам.монетата по принцип не е от най-запазените.Thanks :clap3: :banana: а има ли стойност?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-вероятен е този:

image00326.jpg

Но ти така или иначе не можеш да направиш разлика между тях...

НЕ стойност няма, само сантиментална ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
а тази каква е?

Ами това което ти написах по-нагоре. Все пак странното е че на тези монети не пише 20 стотинки 1999, ами се иска малко повече от това за да знаеш какво е. Всеки император сече свой монети, понякога задните страни се застъпват като изображения и надписи (това ти го написах, ама май не си го прочел а? )

Първата е на император Валентиниан от около 365-375, а втората която сложих аз е на Грациан от около 367-383.Понеже на твоята буквичките отпед са доста малко и няма как да пише "DN VALENTINIANVS PF AVG", предлагаме по-краткото " DN GRATIA/ NVS PF AVG", което отново не е 100 % ва гаранция но да речем 95 % От там нататък монетният двор и на двете снимки е Сисция, но на твоята е Тесалоника (това няма смисъл да ти го обяснявам защото е доста дълго) Иначе с подобна задна страна секът още доста императори но засега Грациан ни е най-удачен вариант.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Регистрирай се или влез в профила си, за да коментираш.

Трябва да имаш регистрация, за да може да коментираш.

Регистрирай се!

Регистрацията на нов акаунт в нашата общност е много лесно!


Нова регистрация!

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход